سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاشقانه ها

چهــ زخمـ هایـى بر دلمـــ خورد تا یاد گرفتمــــ … هیچـــ نوازشـى بى درد نیستـــــ …

تکنیک نه گفتن به کودک

نه گفتن :
مثلا کودک 2ساله شما دارد دست و یا سر خواهر کوچکترش را فشار می دهد. شما به او می گویید نکن اما او نمی تواند دست از این کار بردارد چون نمی داند در عوضِ این کارچه بکند و چگونه محبت خود و علاقه اش برای بازی با خواهر کوچکش را نشان بدهد.
شما می توانید با گفتن یک جمله کوتاه راه جایگزین را به او نشان دهید. و به جای نکن بگویید: خواهرت رو ببوس، نازش کن. با این کار او یاد می گیرد که برای بازی با یک نوزاد می تواند چه بکند.
برای اینکه کودکان کوچکتر بتوانند خواسته شما را درک کنند بهتر است خودتان عملی به آنها نشان دهید که چه می خواهید. مثلاً وقتی کودک شما جوجه ای را می زند و در دستانش فشار می دهد می توانید به او نشان دهید که به جای این کار چگونه می تواند حیوان را آرام بدون اینکه فشارش دهد ناز و نوازش کند و به او دانه بدهد. وقتی او چندین بار ببیند شما این کار را به آرامی و بدون آزار حیوان انجام می دهید یاد می گیرد.
این را بدانید که خیلی از کارهای کودکان عمدی نیست مثلاً وقتی در ماشین، پشتی صندلی شما را با لگد فشار می دهد، قصد او آزار شما نیست بلکه بسیاری از کودکان که فعال و پر انرزی هستند نیاز دارند این انرزی خود را به طریقی خالی کنند و تکان دادن یکی از اندامها بدون توجه و قصد خاص یکی از راههای تخلیه این انرژی است.
در این موارد کافی است توجه کودک را به کاری که می کند جلب کنید تا آرام بگیرد یا اینکه راه جایگزین به او نشان دهید مثلاً به جای اینکه سرش داد بزنید: پاهاتو تکون نده می توانید به او بگویید یک مسابقه! ببینم دخترم می توانی به پاهات دایره های کوچک روی زمین بکشی طوری که پاهات به صندلی ها نخورند؟



[ یکشنبه 94/5/25 ] [ 3:31 عصر ] [ معصومه توانگر روستا ]

نظر

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه